Jak už s námi na úřadech nevyběhli

Po první zkušenosti jsme se na vyřizování druhého pasu a mezinárodního řidičáku líp připravili.
- - - 
S pasy jsme tentokrát zkusili štěstí na magistrátu v Mladý Boleslavi. Šli jsme tam a já se vyptávala Ondry, co uvede jako důvod pro zřízení druhého pasu. Byla jsem trochu v nervu, abych zas neřekla něco, kvůli čemu ho nedostanu. Obavy byly naprosto zbytečný. Rozhovor s paní za přepážkou vypadal asi takhle:

"Dobrý den, chtěla bych si udělat druhý pas."
-
"Dobře, tak já si vás vyfotím."

Konec. Tečka. Ani jedna otázka proč ho chci. 😄 Paní si opsala údaje z občanky, vyblejskla mě, já vyplázla 600 Kč a bylo to. Na vystavení mají měsíc, paní řekla, že to bude trvat 3 týdny a reálně jsem si ho šla vyzvednout asi za 10 dní. Super příjemná zkušenost!
- - -
To je asi poprvý, co mi to na průkazový fotce sluší, juch!

- - -
Vyřízení mezinárodního řidičáku se také obešlo bez komplikací, jen jsme si museli vysedět delší frontu a pán za přepážkou se víc mračil. Vystavení stojí jenom 50 Kč. Řidičák platí 1 rok od vystavení, na to myslete, až tam půjdete a vzhledem k tomu, že se dělá na počkání, tak můžete klidně až na poslední chvíli. My šli možná zbytečně brzo, ale protože na Zélandu můžeme být déle než rok, stejně nám pak jeho platnost vyprší. Na internetu jsme se v diskuzích dočetli, že to ale není problém. Při případných kontrolách se můžeme prokazovat svým normálním českým řidičákem a ten mezinárodní používat jako jeho oficiální překlad. Každopádně je na něm česky napsáno, že jeho platnost je rok, ale anglicky to tam není. 😃

Komentáře