Money, money, money

Víza jsme teda měli v kapse a s tím i rok na to dostat se na Nový Zéland. To byl ale jen začátek. Zrovna jsme končili školu a i když jsme oba práci měli, nebylo to na full time a tudíž výplaty nic moc. Rozhodli jsme se tedy datum odletu posunout co nejdál to šlo - únor 2020. A doufali, že do tý doby naspoříme, co nejvíc...
- - -
Podmínkou pro vstup na NZ je totiž výpis z účtu s cifrou alespoň 4.200 NZD = cca 64.000 CZK. Taky se tam musíme nějak dostat, a protože je to od nás půl světa (přesně), nebude to za pár šupů. No a protože tam plánujeme žít převážně v přírodě, bylo jasný, že budeme muset investovat do nějaké základní outdoor výbavy.
- - -
Rok je docela dlouhá doba a velká výhoda je, že za tu dobu člověk stihne mít svátek, narozeniny i Vánoce. Takže jsme všem oznámili, že nechceme nic, než peníze. Do toho jsme v listopadu měli promoce (ano, konečně jsem ty diplomky odevzdali a pak zdárně udělali státnice, i když ty jsem taky málem nestihla, ale o tom někdy příště) a za to se nás rodina taky rozhodla peněžně odměnit. No a v práci přišel v prosinci bonus od Ježíška. To nám opravdu hodně pomohlo a všem našim nejmilejším za tu pomoc opravdu hodně děkujeme!
- - -
Na nás bylo vydělat zbytek a taky něco utratit za věci, co s sebou musíme pořídit. S utrácením jsme začali až po státnicích, protože do té doby na to nebyla v mozku dostatečná kapacita. Na oslavu nově nabytých titulů jsme pořídili letenky. S těmi nám pomohlo CZECHKiwis.cz a rozhodně doporučuju! Komunikace probíhala přes email a během jednoho dne jsme našli letenky i se stopoverem na tři noci v Šanghaji, kde mám kamarádku Elišku a nevyužít možnosti se vidět by byl hřích.
- - -
Druhou větší investicí byly pořádný pohorky! Na to jsem se těšila, protože i když je mi 26, nikdy jsem si vlastně ještě pohory nekupovala sama. Třeba ty poslední se ke mně dostaly tak, že si je koupila mamka, ale pak zjistila, že jí vlastně zas moc dobře nesedí. No a já s nima to léto nachodila 500 kiláků po Krkonoších! Ale teď to přišlo, mohla jsem si vybrat boty svých snů. Našla jsem je v outdoor obchodě Český ráj a už jsem je i v Českém ráji prubla, tentokrát v tom CHKOčku.
- - -
To jsou ony!
- - - 
Zatím poslední investicí byly záložní brýle. Jsem slepoň a kdybych si ty jediný, co mám, nedejbože rozlehla (ano, už se mi to v minulosti stalo), moc bych z toho světa za humny neviděla. Taky jsem se rozhodla že kromě záložních klasických dioptrických si pořídím i brýle dioptrické sluneční. Vyhradila jsem si na to 7.000,- , ale paní v optice mi ukázala vymoženost dnešní doby a to 2v1 brýle, na které si zatmavená skla nasadím během milisekundy díky magnetům. Alelůja! Ušetřila jsem tak 4.000,- a místo v batohu.
- - -
Dále máme v plánu bundy, kalhoty, spacáky, karimatky a asi krosny, do kterých to všechno narveme. Sama jsem zvědavá, kolik nás tahle sranda ve výsledku bude stát, proto si to chci postupně psát. První část tedy vypadá takto:

Víza....................................................3.916 CZK
Jednosměrná letenka........................12.950 CZK
Pořádný pohorky................................4.400 CZK
Brýle...................................................2.820 CZK

Komentáře