Jak se mnou vyběhli na úřadech

Takovej odjezd do zahraničí na rok, to nejni jen tak. Musí se toho hodně zařídit. Další na seznamu byl mezinárodní řidičák a druhý "záložní" pas.
- - -
Bylo studené upršené pondělí, kdy jsem se výjimečně vyskytovala v rodném Jičíně a hodlala jsem to využít k oběhnutí úřadů. I když jsem to v hlavě plánovala minimálně přes víkend, blboun jsem se nekoukla na netu skoro na žádné informace. Když jsem tedy doběhla na úřad, jediný štěstí jsem měla v tom, že na dopravním nebyla moc dlouhá fronta a na pasech dokonce žádná.
- - -
Proč si vůbec zařizovat druhý pas, když se chystáte na Zéland? Pokud byste tam první pas ztratili, kvůli jeho obnovení musíte na konzulát do Austrálie. S druhým pasem stačí nahlásit ztrátu toho prvního a zažádat o převedení víz na ten druhý. A to se vyplatí!
- - -
Jak jsem ale záhy zjistila, pro někoho tohle není dostatečný důvod pro zřízení druhého pasu. Nejprve jedna, pak dvě a nakonec dokonce tři úřednice na mě koukaly jak na někoho, kdo se snaží obejít zákony, rázně vrtěly hlavami a mračily se. Nu což, odešla jsem. A Ondra použil svou superschopnost a googlil - jako zaručený důvod se doporučuje návštěva například Izraele. Když máte v pase razítko o navštívení této země, ostatní arabské země vás pak na své území nemusí vpustit. Dále také funguje argument, že musíte poslat pas na ambasádu kvůli vyřízení víz a zároveň vás čeká vycestování, kdy potřebujete pas. ALE kamarádce Zuzce ho udělali, i když jako hlavní důvod udala Zéland a co jsem se na netu dočetla, ze zákona máme na více pasů nárok, takže asi hodně záleží na tom, na koho na úřadě narazíte. A poslední důležitý info, který jsem před návštěvou tří zamračených sudiček neměla - žádat o něj můžete kdekoli, ne jen v místě bydliště 😉
- - -
- - -
Pak mě tedy čekalo malé posezení v čekárně před dopravním a tam naopak jedna velice milá a usměvavá paní. Mezinárodní řidičák se vydává na počkání po uhrazení poplatku 50 Kč. Prokázat se musíte občanským a řidičským průkazem. A přinést musíte dokladovou fotku. No a tu jsem neměla. Vedle mě ale bylo světlo a foťák, a tak se ptám, jestli se nefotí tam. Milá paní odpověděla, že tam fotí na občanky, na pasy, na normální řidičáky, možná i na průkazku do knihovny, co já vim, každopádně na mezinárodní řidičáky nikoliv (přiznám se, že mi to přijde trochu na hlavu). Z peněženky sem na stůl vysypala celou svoji rodinu, ale podobiznu sebe jsem v peněžence neměla. Tak jsem se jen ještě zeptala, jestli se musí žádat v místě bydliště a představte si, že taky ne! Takže to, že jsem byla v Jičíně, mi ve finále bylo úplně k prdu 😄
- - -
Tenhle týden se teda chystáme nechat si udělat fotky a následně snad oba doklady a to v místě pobytu, žádný dlouhý ježdění, žejo. Snad budu moct do dalšího článku napsat, že tyhle obštrukce máme zdárně za sebou!

Komentáře